Griffie
De griffier ondersteunt de gemeenteraad, het presidium en de raadscommissies bij de uitoefening van hun taak. De griffier is aanwezig bij de raadsvergaderingen en ondertekent mede de stukken die van de raad uitgaan (bijv. raadsbesluiten). De griffier is de schakel tussen gemeenteraad en gemeentesecretaris en houdt voeling met de fracties.
De taken van de griffier:
- verstrekken van adviezen en het verlenen van ondersteuning;
- managen van processen;
- ontwikkelen, innoveren en bewaken van procedures;
- verlenen van logistieke ondersteuning aan de gemeenteraad;
- geven van leiding aan de raadsgriffie.
Personele bezetting griffie
- Raadsadviseur (tevens waarnemend griffier): John Lommen
E-mail: j.lommen@leudal.nl
Tel: (0475) 85 90 22 of 06 - 11 60 04 48
- Griffiesecretaresse: Sylvia Blokker
E-mail: s.blokker@leudal.nl
Tel: (0475) 85 90 00
Het algemene e-mailadres van de griffie is: raadsgriffie@leudal.nl.
Jaarverslag griffie
*Oudere jaarverslagen zijn opvraagbaar bij de raadsgriffie.
- Lees voor jaarverslag_griffie_2023.pdf met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Jaarverslag griffie 2022 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Jaarverslag griffie 2021 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Jaarverslag griffie 2020 met ReadSpeaker docReader
- Lees voor Jaarverslag griffie 2019 met ReadSpeaker docReader