Bodeminformatie, bouwtekening of milieudossier opvragen
Wat is het?
Heeft u informatie nodig over de bodem van een bepaald stuk grond? Bijvoorbeeld omdat u een perceel grond wilt kopen of verkopen, of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?
Of heeft u een bouwtekening nodig voor de verbouwing of verkoop van uw woning of pand of voor de aanvraag van een omgevingsvergunning?
Of zoekt u bepaalde informatie over een milieuvergunning of -melding?
Hoe werkt het?
Het opvragen van deze archiefinformatie kunt u gemakkelijk online regelen met behulp van het elektronisch formulier 'Aanvraag archiefbescheiden'. Vraagt u de informatie als particulier aan, dan heeft u uw DigiD-inlogcode nodig.
Vraagt u de informatie namens een bedrijf of onderneming, dan kunt u gebruik maken van eHerkenning.
Heeft u nog geen eHerkenning? Kijk dan voor meer informatie op www.eherkenning.nl
Wat zijn de kosten?
Voor het opvragen van bodeminformatie of een bouwtekening betaalt u leges.
In de tarieventabel van de legesverordening vindt u een volledig overzicht van de kosten.
Direct regelen
>> Vraag hier uw archiefinformatie aan
Belangrijk
We proberen de informatie binnen 15 werkdagen te verstrekken.
Bij uw aanvraag vragen wij of u instemt met het in rekening brengen van de kosten. U kunt hierbij ook gebruik maken van de mogelijkheid om vooraf geïnformeerd te worden over de hoogte van de kosten.
Let op: het is mogelijk dat op de gevraagde informatie auteursrechten rusten die het gebruik van de informatie beperken.