Bodemonderzoek aanleveren
In sommige gevallen is het nodig om een milieuhygiënisch bodemonderzoek in te leveren bij de gemeente Leudal. Denk hierbij bijvoorbeeld aan voorwaarden bij (Omgevings)vergunningen of een voorgenomen planwijziging. Het kan ook zo zijn dat een adviesbureau opdracht krijgt van de gemeente om een bodemonderzoek uit te voeren.
Wat levert u aan?
Vanaf 1 januari 2024 zijn de gemeentebesturen bevoegd gezag voor veel bodemzaken. De bodemonderzoeksgegevens worden na beoordeling ingevoerd in een bodeminformatiesysteem (BIS). Het is voor het up-to-date houden van het BIS van groot belang dat de aangeleverde bodemgegevens digitaal goed en compleet zijn. Daarom is een minimale dataset afgesproken voor de digitale aanlevering.
- Per onderzoek één PDF-bestand (doorzoekbaar);
- Per onderzoek één shapefile (bestandsnaam .shp) van de projectlocatie;
- Per onderzoek één XML-bestand in het SIKB0101 uitwisselingsformaat versie 14.0.0 - 14.6.0.(zo hoog mogelijke versie).
Algemene eisen aan het XML-bestand
Het XML-bestand moet aan de volgende eisen voldoen om de gegevens uniform in het bodeminformatiesysteem te registeren en goed vindbaar te maken:
- Het XML bestand heeft technisch het actuele SIKB0101 uitwisselingsformaat 14.0.0 tot 14.6.0. Bestanden die gemaakt zijn met een oudere versie dan versie 13.5.0 zijn niet in te lezen.
- Lever één XML-bestand voor ieder uitgevoerd bodemonderzoek aan. Analyses die in het veld worden uitgevoerd worden als analyses meegeleverd. Bijvoorbeeld pH en Ec metingen.
- Het XML-bestand bevat naast de data uit de basisdataset van het SIKB ook de onderstaande gegevens:
Hoe levert u aan
De informatie levert u aan via het vergunningsaanvraag dossier (DSO).
Vragen
Hebt u een vraag? Stuur dan een e-mail naar de gemeente via administratievvth@leudal.nl o.v.v. het dossiernummer.